Na edición de Photoespaña do 2006 Chris Jordan presentou unha serie titulada Laid to Waste: Portraits of Loss in Katrina´s Wave formada por imaxes que reflicten a devastación producida polo furacán que uns meses antes asolara o delta do Mississipi. Nestas fotografías Jordan borrou toda presenza humana para converter a cidade de Nova Orleans nunha natureza morta.
Sobre pegadas físicas similares ás da instantánea de Jordan constrúese a cabeceira de Treme (HBO, 2010-2011), última serie escrita até o momento por David Simon, que anteriormente diseccionara os baixos fondos de Baltimore en The Wire (HBO, 2002-2008), e recreara en clave hiperrealista a carnicería de Irak en Generation Kill (HBO, 2008). Simon chega a Nova Orleans para organizar, á súa maneira, a paisaxe despois da batalla.
Living room floor, Ninth
Ward neighborhood. Chris Jordan
|
Treme, que toma o nome dun dos barrios
míticos da cidade, eríxese nun monumento á morte entendida como renacemento. Nola, núcleo multicultural onde converxe o pouso dos conquistadores europeos
co ímpeto dos pioneiros e co sangue dos escravos negros foi destruída en poucos
días pola virulencia da natureza pero tamén pola neglixencia das autoridades e
a voracidade de especuladores financeiros e inmobiliarios. Como denuncian as instantáneas de Jordan, a cidade da media lúa foi abandonada á súa sorte.
Simon explicita o malestar coa administración a través
do personaxe de Creighton Bernette (John Goodman) que actúa de acicate
das conciencias a través de incendiarias soflamas a través de youtube. Simon, por boca deste mestre de literatura, continúa a liña
que Spike Lee adopta –en formato documental- nos catro
actos do réquiem When the Levees Broke (2006), amosando o lado escuro dunha nación centrada nunha guerra a
escala global, que ignora de xeito cruel o penoso día a día dos seus cidadáns máis
desfavorecidos. Paradoxalmente
Creighton capitula cara o final da primeira temporada. A súa muller Toni (Melissa Leo), unha avogada de
causas perdidas, láiase antes das exequias fúnebres non pola morte do seu marido senón polo seu acto de covardía: “Non se pode bailar
por alguén que se bota atrás”, di afundida.
Nova Orleáns en 1888. Fonte: Meyers Konversationslexikon |
A escritura de Treme semella fluír sobre un pentagrama, pero deixando espazo para que anacos de realidade se
vaian filtrando de xeito natural na estrutura dramática. O epílogo deste canto de amor supremo a un lugar, á súa xente e á súa cultura
é a actuación de Lucinda Williams, que entoa Crescent City, ese himno creado para honrar á cidade que a veu
nacer e que lentamente recobra a súa identidade. Entre o público Davis (Steve Zahn), apenas acerta a musitar que lle parece incrible que ese tema fose concibido antes da tormenta, e Annie (Lucía Micarelli), con bágoas nos ollos replica que "é universal".
A música como o alfa e o omega de Treme e
de Nova Orleans; non só panos mollados contra as adversidades. Con Treme a ficción
tórnase vida, e viceversa. O que subxace do relato é que, inequívocamente, o
universo humano -hoxe máis que nunca- fórmao a comunidade. Comunidade.
No hay comentarios:
Publicar un comentario